Trainingsweekje Spanje

Na het trainingsweekend Aduard besloten Djoeke, Evelien en Jessica er maar gelijk een weekje in Spanje achteraan te plakken. Maandagavond de 27ste stapten we met zijn drieën in Rotterdam op het vliegtuig om twee uur later te landen in Alicante. De reis was soepel verlopen en ook het ophalen van de huurauto is vlot verlopen. Zelfs het inpakken van de auto met de drie fietsen en drie tassen ging van een leien dakje. Na het instellen van de Tom- Tom konden we richting het huisje. Na een rit van 100 kilometer zijn we veilig aangekomen in Alcalali.

Dinsdag moesten eerst de drie fietsen weer in elkaar gezet worden. Voordat we een rondje konden gaan fietsen. Bijna weer thuis kwamen we terecht tussen de bloeiende amandelbomen. Daar moesten we even stoppen voor een fotootje. We vielen natuurlijk wel een beetje op met onze nieuwe pakjes. Zo ook bij Edwin en Cokky die al druk aan het fotograferen waren. Na een praatje hebben ze een paar leuke foto’s van ons gemaakt.
Terug in het huisje hebben we heerlijk gekookt met kruiden uit eigen tuin.

spanje 2

Foto gemaakt door Edwin Huge en Cokky Lekkerkerk

Woendag stond de eerste lange tocht op het programma deze was vooraf uitgestippeld door onze navigator Djoeke. Bij de eerste afdaling was het nog te fris om de kniestukken uit te doen maar bergop was het warm genoeg om aan de lijntjes te werken. Verder was het een mooi afwisselende tocht met lange klimmen afgewisseld met korte steile klimmetjes. Dit was voor ons Hollanders wel even wennen dus dit merkte aan de beentjes. Uiteraard moesten de verbrandde calorieën weer aangevuld worden dit keer met een lekkere pastasalade.

spanje 3

Donderdag hebben we het iets rustiger aan gedaan als de dag daarvoor maar de route was zeker niet minder mooi. Na weer een mooie fietsdag besloten we naar Calpe te gaan voor een wandeling over de boulevard met uitzicht over de Penon de Ifach.

Vrijdag viel het weer een beetje tegen vergeleken met de andere dagen dit kwam doordat het de hele dag bewolkt was en er zelfs een paar spatjes regen vielen. De lange afdaling van Vall de Gallinera richting Pego was dan ook behoorlijk fris.

Zaterdag stond er weer een langere rit op het programma. Toen we door Guadalest reden wilden we het uitzicht over het stuwmeer niet missen. Daardoor moesten we al klunend de kleine straatjes van Guadalest oplopen. Dit zorgde voor meerdere rare blikken maar aanmoedigingen om weer te gaan fietsen. Boven gekomen bleek het zeker de moeite waar. Dit uitzicht hadden we zeker niet willen missen. Elke rit sluiten we af met het steile klimmetje naar het huis met nog een paar meter naar boven te gaan, brak de ketting van Evelien en belandde ze op de grond. Het was gelukkig niet ernstig maar de ketting moest natuurlijk wel gemaakt worden voor de volgende dag. Djoeke de mechanieker had natuurlijk een kettingpons bij zich zodat we na een telefoontje met de hulplijn de ketting zelf weer konden maken.

spanje 4

We hadden eerder deze week gehoord dat er een wedstrijd gereden zou worden in het dorpje even verderop. Na wat heen en weer mailen begon het bij Djoeke toch wel erg te kriebelen en besloten we dat we deze kans niet voorbij konden laten gaan. Jessica en Evelien speelde deze dag voor Chris en Harrie en ook Edwin en Cokky konden niet ontbreken met hun camera’s. Daarnaast was dit ook een mooie gelegenheid om de fiets van Evelien nog even te laten nakijken door een renner met wereldkampioen mouwtjes. Nadat hij concludeerde dat de ketting er weer helemaal goed oplag wilde hij toch wel wat terug voor zijn analytische blik. Namelijk aanmoedigingen van de Hollandse dames op de Col de Rates. Terwijl Djoeke een goed plekje tussen de mannen opzocht gingen Jessica en Evelien op zoek naar een geschikte plek om aan te moedigen. De start verliep goed ze liet zich niet door alle macho Spanjaarden aan de kant duwen. Helaas gingen de oudprofs toch iets te hard voor Djoeke waardoor ze het peloton na één ronde moest verlaten. We waren wel erg trots op haar en vonden het erg moedig. Met zijn drieën besloten we de Col de Rates op te rijden om de belofte aan de renner met de mouwtjes na te komen. Het was weer een geslaagde dag en bij thuiskomst hebben we nog even van het zonnetje genoten.

spanje 1

Gemaakt door Cokky lekkerkerk en Edwin Huge

Maandag hebben we nog tijd voor een klein ritje en dan is het alweer tijd om in te pakken en naar huis te vliegen. Deze week is veelste snel om gegaan en we kijken er nu alweer naar uit om volgend jaar weer terug te komen. Hopelijk staan we dan met een heel team aan de start.